Simon en Siris Dhital

Simon en Siris

Simon (jan 2009) en Siris (dec 2011) wonen bij hun ouders in Bouddha. Ouders hadden daar een theehuisje waar zij allebei de hele dag werkten en verdienden erg weinig geld. Simon kon hierdoor, toen hij 3 was, niet naar school. De contactpersoon van Stichting Mina kwam dit gezin toevallig tegen en sindsdien wordt Simon gesponsord. Toen broertje Siris ook de leeftijd kreeg om naar school te gaan, werd ook hij gesponsord. De kinderen gaan naar de Shanti Ardasha Secondary school. Simon zit in klas 5 en zijn broertje in klas 3.

Ouders zijn allebei nooit naar school geweest en kunnen met het kleine beetje geld wat ze verdienen een kleine kamer huren. Moeder werkt als naaister. Omdat vader niet gezond is, kan hij amper werken.

Simon wil graag engineer worden en droomt ervan genoeg te verdienen om zijn ouders te kunnen helpen. Siris wil graag dokter worden en droomt ervan om een goede voetballer te worden in het schoolvoetbalteam.

Simon en Siris maken huiswerk onder toeziend oog van Mina:Simon en Siris maken huiswerk

Terug naar Sponsorkinderen                           Naar Sujan